آموزشی

آموزش تعریف طرف حساب در نرم افزار هلو

آموزش تعریف طرف حساب در نرم افزار هلو

در فرایند راه اندازی و کار با نرم افزار هلو طرف حساب ها بخش مهمی می باشد شما باید بدهکاران و بستانکاران و مقدار حساب آنها را به طور دقیق مشخص کنید تا حسابداری شما به درستی و دقیق پیش برود اگر تازه با نرم افزار هلو آشنا شده اید یا کار با ان را به طور کامل بلد نیستن با ما همراه باشید با آموزش تعریف طرف حساب در نرم افزار هلو قدم به قدم .

مسیر دسترسی تعریف طرف حساب در نرم افزار هلو

مسیر دسترسی به منوی تعریف طرف حساب در اول دوره

اطلاعات اول دوره / معرفی طرف حساب 

مسیر دسترسی به منوی تعریف طرف حساب در طی دوره

امکانات/اطلاعات پایه / طرف حساب

مسیر دسترسی به تعریف طرف حساب در نرم افزار هلو

در فرم طرف حساب‌ها بر روی دکمه طرف حساب جدید کلیک نمایید.

تب طرف حساب و ایجاد طرف حساب جدید

مشخصات طرف حساب ها در نرم افزار هلو

مشخصات اصلی

در اين قسمت، مشخصاتی مانند نام، كد اقتصادي، كد، تلفن، تلفن همراه و غيره را وارد نماييد. ورود كد الزامي نبوده ولي تعريف آن هنگام جستجوی شخص بر اساس کد، مؤثر و قابل استفاده می‌باشد، در صورت عدم تعريف كد، سيستم به صورت خودكار از كد (0001) به بعد را به ترتيب برای افراد، در نظر می‌گيرد. که پیشنهاد می شود بگذارید نرم افزار به صورت خودکار به اشخاص کد بدهد.

برای آنکه بتوانيد مشتری مناطق مختلف را تعريف و از هر مشتری، بر طبق منطقه خودش گزارش بدهکاری يا بستانکاری تهيه نماييد، بايد از امكان منطقه بندی استفاده نماييد. بر روي دكمه امکانات كليك و گزينه طبقه‌بندی جدید را انتخاب نماييد. با فشردن کلید Insert  (کيبورد) سطر جديد به فرم اضافه شده و می‌توانيد نام منطقه يا شهرستان مورد نظر را اضافه نمایید. سپس در قسمت مشخصات شخصی می‌توانيد اين منطقه را به يك طرف حساب نسبت دهيد.

پس از آن در هر گزارشي که شرط منطقه وجود داشته باشد می‌توانيد از طرف حساب بر طبق هر منطقه خاص گزارش بگيريد.

در صورتی‌ كه بخواهيد آدرس طرف حساب را وارد کنید، در قسمت آدرس اطلاعات را وارد نمایید

اگر روی آیکون ثبت آدرس‌های بیشتر کلیک نمایید، امکان ورود چند آدرس را برای طرف حساب خود دارید.

اگر بخواهید این طرف‌حساب در لیست سیاه قرار بگیرد (از لیست طرف‌حساب حذف نشود ولی برای وی نتوان فاکتور صادر کرده) دکمه سبز رنگ را کلیک نمایید. در صورت انجام تنظیمات از مسیر تنظیمات نرم افزار/ طرف حساب می‌توانید تعیین کنید که برای این طرف حساب فاکتور یا سند صادر شود یا خیر.

مشخصات اصلی در تعریف طرف حساب در نرم افزار هلو

اطلاعات تکمیلی در تعریف طرف حساب در نرم افزار هلو

در سربرگ اطلاعات تکمیلی، می‌توانید اطلاعات این شخص حقوقی و یا حقیقی را تکمیل نمایید.

با انتخاب عکس طرف حساب می‌توانید عکس مورد نظر را هم به این قسمت اضافه کنید.

اطلاعات تکمیلی در تعریف طرف حساب در نرم افزار هلو

اطلاعات حسابداری در تعریف طرف حساب در نرم افزار هلو

در سربرگ حسابداری می‌توانید اطلاعات مربوط به گروه و مانده بدهکاران را انتخاب و مقدار را وارد کنید.

اطلاعات حسابداری در تعریف طرف حساب در نرم افزار هلو

تنظيمات طرف حساب جدا نمودن بدهکاران از بستانکاران

در صورتي كه بخواهيد قسمت بدهكاري و بستانكاري طرف حساب‌ها را از هم جدا و يا آنها را در سطح تفصیلی یا معین تعريف نمایید، به صورت زیر عمل كنيد.

در اول دوره از مسير اطلاعات اول دوره/ تنظيمات نرم‌افزار/ طرف حساب و در طی دوره از مسیر تنظیمات مدیریتی / تنظیمات نرم‌افزار / طرف حساب گزينه “امكان ثبت كد حسابداري طرف حساب” را فعال كنيد. سپس سطح بدهکاران و بستکاران را تعیین نمایید و بر روی دکمه تایید کلیک کنید.

تنظیمات طرف حساب جدا نمودن بدهکاران از بستانکاران در تعریف طرف حساب در نرم افزار هلو

با تعريف طرف حساب‌‌ها در سطح معين و ورود مجدد به فرم طرف حساب جدید، فرم طرف حساب به صورت زير نمايش داده می‌شود.

نکته: پس از تایید فرم طرف حساب، اطلاعات سربرگ حسابداری قابل اصلاح نمی‌باشد.

بدهکاران و بستانکاران در تعریف طرف حساب در نرم افزار هلو

مشخصات مالی طرف حساب نرم افزار هلو

در اول دوره هنگام تعریف طرف حساب می‌توانید مبلغ تراز نسیه اول دوره را در قسمت مانده بدهکاری، تخفیفات و حد اعتبار طرف حساب‌ها را تعیین و مبالغ و اطلاعات را وارد کنید.

در اول دوره و طی دوره در فرم اصلاح طرف حساب قسمت مالی، می‌توانید درصد تخفیف و اطلاعات مربوط به حد اعتبار را برای طرف‌حساب موردنظر اصلاح و تغییر داده و کل مبلغ تخفیفی که تا به حال به شخص داده شده را مجدد ثبت نمایید.

اگر بخواهید حین صدور فاکتور، قیمت‌ کالاها برای این طرف‌حساب در فرم گزارش قیمت همکار نمایش داده ‌شود گزینه ذخیره خودکار قیمت همکار در زمان ثبت فاکتور را فعال نمایید که در صورت لزوم می‌توانید از قسمت گزارش ها از اطلاعات گزارش قیمت همکار را تهیه نمایید.

مشخصات مالی در تعریف طرف حساب در نرم افزار هلو

تعریف نوع حساب در نرم افزار هلو

در این سربرگ نوع طرف حساب را مشخص کنید که این طرف حساب خریدار، فروشنده و واسطه باشد و یا در لیست سیاه قرار بگیرد.

زمانی که طرف حسابی را به‌عنوان واسطه در نظر‌ بگیرید در همین صفحه می‌توانید درصد پورسانت وی را نیز تعیین کنید. همچنین اگر بخواهید طرف‌حسابی را به عنوان واسطه این شخص معرفی کنید، گزینه واسطه را غیرفعال کرده سپس در لیست واسطه، نام واسطه موردنظر را انتخاب کنید.

سپس مشخصات مالیاتی و ماهیت آن (حقوقی یا حقیقی) را مشخص نمایید.

تعریف نوع طرف حساب در نرم افزار هلو

مشخصات بانكي

در اين قسمت می‌توانيد حساب‌های بانكي طرف حساب‌ را ثبت نماييد.

با كليك بر روی دكمه مشخصات بانکی جديد فرم معرفی حساب بانک جدید نمایش داده می‌شود و در آن مشخصات حساب بانكی طرف حساب را وارد نماييد.

مشخصات بانکی در تعریف طرف حساب در نرم افزار هلو

حذف و اصلاح طرف حساب ها در نرم افزار های هلو

پس از ثبت اطلاعات طرف‌حساب و بازگشت به فرم لیست طرف‌حساب‌ها، با استفاده از دکمه‌های نشان داده شده می‌‌توانید اطلاعات را حذف یا اصلاح کنید و یا از امکانات بیشتر (مانند سابقه مشتری) استفاده نمایید.

حذف و اصلاح طرف حساب در نرم افزار هلو

 از امکاناتی که برای سرعت عمل بیشتر ایجاد شده است، ورود اطلاعات طرف‌حساب به صورت لیستی و یا ورود اطلاعات آن از طریق فايل اكسل می‌باشد.

در فرم لیست طرف‌حساب‌ها، ورود ليست اشخاص را كليك نماييد. در این فرم، اطلاعات یکی از طرف‌حساب‎ها را در ردیف مربوطه وارد کنید. با زدن دکمه insert کیبورد ردیف جدیدی ایجاد می‌شود که می‌توانید طرف‌حساب بعدی را معرفی نمایید.

نکته: در صورتی‌که در تنظیمات نرم‌افزار، گزینه “امكان ثبت كد حسابداري طرف حساب” را فعال کرده باشید، می‌توانید بدهکار یا بستانکار بودن طرف‌حساب را تعیین نمایید.

تبریک میگم شما آموزش تعریف طرف حساب در نرم افزار هلو را به اتمام رسانده اید با دیگر آموزش های نرم افزار های هلو با ما همراه باشید اگر قصد خرید نرم افزار حسابداری هلو را دارید ویراکام در خدمت شماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *