آموزشی

آموزش ثبت فاکتور خرید و فروش در نرم افزار حسابداری هلو

آموزش ثبت فاکتور خرید و فروش در نرم افزار حسابداری هلو

در نرم افزار هلو شما توانایی زدن انواع فاکتور های خرید و فروش ، عمده فروشی و تک فروشی و … را دارید اگر شما بلد نیستین چطور در نرم افزار هلو فاکتور ثبت کنید با در آموزش ثبت فاکتور خرید و فروش در نرم افزار حسابداری هلو به صورت قدم به قدم همراه باشید.

برای ثبت فاکتور شما باید ابتدا کالا های مورد نظر را تعریف کرده باشید سپس از منو بالای نرم افزار هلو گزینه فاکتور را باز میکنیم البته این کار را با استفاده از کلید F3 روی صفحه کلید نیز قابل انجام است.

در قسمت بالای پنجره باز شده شما تب های مختلف خرید ، پیش فاکتور ، فروش ، امانی ، برگشت از خرید ، برگشت از فروش را مشاهده می کنید در اینجا شما به تمامی آنها دسترسی دارید ما در اینجا قصد داریم فاکتور خرید و فروش را به شما توضیح دهیم

برای صدور فاکتور خرید روی تب خرید کلیک کرده حالا ابتدا باید طرف حساب مورد نظر را انتخواب کنیم شما می توانید با سرچ یا با اسکرول کردن در لیست آن را انتخاب کنید.

توجه داشته باشید که در هر قسمت با اولین حرفی که تایپ کنید پنجره سرچ برای شما باز می شود و با استفاده از کلید F5 نوع سرچ از کلمه به کد شماره تلفن … تقییر میکند و با استفاده از کلید F6 میتوان شرط اول بودن یا در میانه عنوان بودن کلمه را اعمال کرد.

و حالا با استفاده از کیبورد نام کالا مورد نظر را سرچ میکنیم و در پنجره سرچ کالاهای مورد نظر را انتخاب میکنیم .

کالا ها تک به تک در لیست فاکتور اضافه میکنیم حالا اطلاعات مورد نظر از جمله فی کالا ، تعداد ، و … را وارد می کنیم.پس از انتخاب کالاها، با کلیک روی هر سطر، می‌توانید با استفاده از دکمه‌های نشان داده شده هر کدام از کالاها را حذف و یا اطلاعاتش را مشاهده نمایید.

در نصحه های پیشرفته مثل نسخه جامع هلو از پایین پنجره شما میتوانید در صورت وجود واسطه برای ان پورسانت وارد کنید.

بعد از تایید اولین پنجره‌ایی که باز می‌شود مبالغ مربوط به مالیات بر ارزش افزوده و عوارض شهرداری است که به صورت اتوماتیک طبق در تنظیمات نرم‌افزار محاسبه مالیات و عوارض بر ارزش افزوده برای شما نمایش داده می‌شود و در صورت نیاز میتوان ان را دستی تغییر داد.

در نهایت فرم امور مالی برای تسویه فاکتور فروش باز می‌شود در این فرم نحوه تصفیه را مشخص کرده و مبلغ را تایید کرده یا اگر نیاز است تخفیف برای مشتری اعمال می کنیم از قسمت پایین گزینه های چاپ فاکتور ، چاپ سند و … می توانید تنظیم کنید و تمام شما فاکتور خرید و فروش را با موفقیت ثبت کرده اید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *