آموزشی

آموزش گروه بندی کالا در نرم افزار هلو قدم به قدم

در هر نرم افزار حسابداری برای مرتب شدن و توانایی گزارش گیری دقیق تر از کالا ها باید یک گروه بندی و دسته بندی برای کالا های موجود در فروشگاه انجام شود در نرم افزار حسابداری هلو نیز این سازکار وجود دارد و شما چه در اول دوره و چه در طی دوره میتوانید کالا های خود را دسته بندی کنید اگر تازه با نرم افزار حسابداری هلو آشنا شده اید یا هنوز به آن مسلط نشده اید با ما همراه باشید با آموزش گروه بندی کالا در نرم افزار هلو به صورت قدم به قدم .

در هلو شما دو نوع گروه بندی دارید گروه های اصلی و گروه های فرعی و کالا ها در زیر مجموعه گروه های فرعی قرار میگیرند. در گروه بندی کالا دقت زیادی داشته باشید چون اگر اشتباه انجام دهید بعدا برای تغییر به مشکلات و دردسر های زیادی دچار می شوید.

مسیر دسترسی به گروه‌بندی کالا

در اول دوره

اطلاعات اول دوره / کالای اولیه انبار / گروه‌بندی کالا

در طی دوره

عملیات مرتبط به کالا / تعریف کالا / گروه‌بندی کالا

مسیر دسترسی به گروه بندی کالا در نرم افزار  هلو

گروه اصلی در نرم افزار هلو

کلی ترین گروه کالا ها در نرم افزار هلو گروه اصلی می باشد معمولا گروه های کلی یا انبار های مختلف مجموعه گروه های اصلی را تشکیل می دهند حال بسته به نوع فروشگاه این موضوع متغیر است. مثلا اگر شما یک فروشگاه بزرگ باشید می توانید مواد شوینده را به عنوان گروه اصلی قرار دهید. یا اگر فروشگاه شما دارای انبار خارجی است می توانید نام فروشگاه خود را یک گروه اصلی و نام انبار یک گروه دیگر بشود.

در هلو شما تا نهایتا 99 گروه اصلی می توانید تعریف کنید.

در پنجره گروه بندی کالا روی دکمه اضافه کردن گروه اصلی کلیک کنید و حال نام گروه اصلی خود را وارد کرده و تایید را بزنید.برای ایجاد گروه اصلی میتوانید از میانبر F9 هم استفاده کرد.

ایجاد گروه اصلی در نرم افزار هلو

گروه فرعی در نرم افزار هلو

گروه فرعی دومین و کوچک ترین سطح گروه بندی در نرم افزار هلو می باشد شما باید نام دسته بندی مورد نظرتون رو به عنوان گروه فرعی قرار دهید مثلا اگر در قسمت قبل نام فروشگاه را به عنوان گروه اصلی قرار دادین دسته کالا ها مانند پیراهن در لباس فروشی ها می شود گروه فرعی اما اگر مانند فروشگاه های بزرگ دارای کالا های زیاد هستین و مثلا مواد شوینده را به عنوان گروه اصلی قرار دادید زیر مجموعه های ان مانند صابون ها می شود گروه فرعی .

شما میتوانید برای هر گروه اصلی خود 99 عدد گروه فرعی قرار دهید .

برای ایجاد گروه اصلی تب گروه بندی را باز کرده و روی اضافه کردن گروه فرعی کلیک میکنیم حالا نام گروه مورد نظر را وارد میکنیم.برای ایجاد گروه فرعی میتونید از میانبر کلید F9 استفاده کرد.

ایجاد گروه فرعی در نرم افزار هلو

اصلاح گروه ها در نرم افزار حسابداری هلو

بعد از تعریف گروه‌های اصلی و فرعی و ثبت آن‌ها در نرم‌افزار، در صورت نیاز، برای اصلاح گروه‌های اصلی و فرعی از دکمه‌های اصلاح یا F3 و برای حذف از دکمه حذف یا F8 استفاده نمایید. برای حذف هر گروه اصلی، ابتدا زیرگروه (گروه فرعی) آن را حذف کنید.در هنگام حذف هر گروه، کالاهای داخل گروه نیز حذف می‌شوند.

نکته: در صورتی که برای کالایی، فاکتور صادر کرده باشید، نمی‌توانید گروه فرعی آن را حذف کنید. بدین منظور ابتدا فاکتور را حذف کرده و سپس با بازگشت به این فرم، گروه را حذف کنید

اصلاح گروه های فرعی و اصلی در نرم افزار هلو

تبریک میگویم شما آموزش گروه بندی کالا در نرم افزار هلو را با موفقیت به اتمام رساندید در آموزش های بعدی همراه ما باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *